سوال و جواب

جواب هر سوالی

سوال و جواب

جواب هر سوالی

برای فرش زیر پایتان چقدر باید هزینه ‌کنید؟

خرید فرش خوب برای خانه‌های ایرانی بسیار حیاتی‌ست. اینکه چه نوع فرشی دارای کیفیت و دوام است و مناسب با جیب پول‌هایمان است را در مقالهٔ در سایت آکاس مدیا دیدم، برایتان به اشتراک گذاشتم. زیرپاهایتان گرم باشد.

پیشینه تولید فرش در ایران به هزاره دوم پیش از میلاد می‌رسد و همین تاریخ طولانی نشان می‌دهد که ما ایرانیان با فرش و دست‌بافته‌های ایرانی به خوبی آشناییم. درست است که نوع دستی فرش دارای قدمتی طولانی است اما نوع ماشینی آن هم سال‌هاست در منازل ما جا خوش کرده است. فرش ماشینی گونه‌ای مصنوعی از قالی است که  چون آن را با ماشین می‌بافند هم در تولید سرعت بالایی دارد و هم قیمت تمام شده آن برای خریدار کمتر از فرش دستبافت است و به همین دلیل هم طرفداران زیادی دارد.

تعیین کیفیت فرش  

درباره مرغوبیت فرش‌های ماشینی حرف بسیار است. اما از کلیدی‌ترین نکات در انتخاب فرش ماشینی تعیین جنس آن است. وقتی صحبت از جنس فرش می‌شود آن نوعی که ۱۰۰ درصد آکریلیک است، دارای کیفیت و قیمت بالاتری هم هست؛ درحالی‌که فرش‌های با جنس ابریشم مصنوعی در حال حاضر به دلیل عدم پرزدهی و شستشوی بسیار آسان و ثبات و درخشندگی بالا در بازارهای جهانی به عنوان بهترین کفپوش مورد توجه قرار گرفته‌اند.

در فرش‌های ماشینی آکریلیکی نخ تار از جنس پنبه و نخ پود از جنس کنف است. نخ پرز یا خواب از جنس آکریلیک است و نخ ریشه باز از جنس پنبه است. مورد دیگر دسته‌بندی فرش‌ها بر اساس تعداد شانه است. تراکم عرضی فرش (شانه) به تعداد ریشه (گره رنگ) در یک متر از عرض فرش می‌گویند که به نام شانه شناخته می‌شود. برای مثال قالی ۵۰۰ شانه به این معنی است که در هر متر از عرض فرش معادل ۵۰۰ ریشه (گره رنگ) بافته شده است. شانه‌هایی که به طور معمول و امروزه در بازار وجود دارند ۵۰۰، ۷۰۰، ۱۰۰۰، ۱۲۰۰ و ۱۵۰۰ شانه هستند. تراکم طول فرش (تراکم) به تعداد ریشه (گره رنگ) در یک متر از طول فرش می‌گویند. برای مثال فرش ماشینی با تراکم ۷۰۰ یعنی در یک متر از طول فرش معادل ۷۰۰ ریشه (گره رنگ) بافته شده وجود دارد. همیشه مقدار تراکم از شانه بیشتر است و شانه و تراکم در ریز بافتی و ظرافت فرش نقش به‌سزایی دارند. هرچه شانه و تراکم فرش بالاتر باشد فرش ریزبافت‌تر و  ظرافت و زیبایی بالاتری نسبت به فرش با شانه کمتر دارد.

انواع سرشناس فرش ماشینی

نوع جدیدی از فرش ماشینی با نام فرش ماشینی گل برجسته نیز در حال تولید است که مکانیزم تولید آن به این صورت است که یک یا دو نخ از الیاف فرش دارای این ویژگی هستند که در طول فرایند “هیت ست شدن” فرش (بخاردهی) طولشان کاهش می‌یابد و همین کاهش طول خواب باعث برجسته شدن ظاهر کلی فرش می‌شود. به این فرش‌ها در اصطلاح فرش “هایبالک” یا گل برجسته گفته می‌شود. یک نوع دیگر فرش که مرغوبیت زیادی هم دارد با نام فرش ماشینی تمام ابریشم شناخته می‌شود که به دلیل شباهت زیادش با فرش‌های ابریشم تبریز و قم نام‌گذاری شده‌ است. در بافت این مدل فرش‌ها از نخ پلی استر برای شفافیت فرش استفاده می‌شود و طرفداران زیادی هم دارد.

فرش باکیفیت و ارزان

اگر به دنبال فرشی هستید که هم کیفیت قابل قبولی داشته باشد و هم زیبا باشد بهتر است به سراغ انواع ۷۰۰ شانه فرش بروید. چراکه این فرش در مقایسه با دیگر فرش‌های ۱۰۰۰ ، ۱۲۰۰ و ۱۵۰۰ شانه دارای قیمتی ارزان‌تر است. این نوع فرش به دلیل ضخامت زیادی که دارد، دارای طول عمر بیشتری است و در مکان‌های پررفت‌وآمد می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد. با این حساب اگر قصدتان خرید این نوع فرش است باید پایه بودجه‌تان را دو میلیون تومان در نظر بگیرید و به نسبت طرح و نقش و البته برندی که این نوع فرش را تولید کرده، هزینه کنید. برای مثال فرش ۷۰۰ شانه ۱۰ رنگ هالیدی ترمه‌ای با قیمتی در حدود دو میلیون و ۶۸۰ هزار تومان عرضه می‌شود. همچنین در این نوع، فرش کاشان ارکیده آبی فیروزه‌ای ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان برایتان تمام می‌شود.

پیشنهاد ۱۲۰۰ شانه‌ای

اگر برای خرید فرش در قید و بند مبلغ نیستید و می‌خواهید یک فرش زیبا و بادوام در منزلتان پهن کنید، توصیه و پیشنهاد ما به شما فرش ۱۲۰۰ یا ۱۵۰۰ شانه است. این نوع فرش‌ها به علت تراکم بالایی که دارند، به فرش‌های دستباف شباهت زیادی دارند و به آنها فرش ماشینی طرح دستباف نیز گفته می‌شود. درباره مبلغ این نوع فرش هم خوب است بدانید باید چیزی در حدود ۳ میلیون تومان برای این خرید هزینه کنید. البته این رقم حداقل مبلغ برای خرید فرش ۱۲۰۰ شانه است. طبعا با پرداخت پول بیشتر انتخاب‌های بیشتری پیش روی شماست. فرش ۱۲۰۰ شانه شبستان گل برجسته قیمتی در حدود ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان دارد. فرش زمرد مشهد ۱۲۰۰ شانه کد ۲۲۰۰۰ آبی با قیمتی در حدود ۸ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان فروخته می‌شود. به یاد داشته باشید اگر خانه‌تان کوچک است از فرش‌هایی دارای زمینه روشن و کرم استفاده کنید تا فضای خانه بزرگ‌تر جلوه کند. فرش کاشان نقشه افشان باغ گل نقره ای ۱۵۰۰ شانه برجسته با قیمتی در حدود ۸ میلیون تومان می‌تواند انتخاب خوبی در این زمینه باشد یا حتی فرش ۱۵۰۰ شانه کاشان با گل برجسته یادگار زمینه کرم (کد ۱۵۲۸۰۳۰۲) که با قیمتی در حدود ۳ میلیون و ۶۶۰ هزار تومان در بازار عرضه شده است.

درباره خدمات الکترونیک قضایی بیشتر بدانید

نشنیده بودم که خدمات قضایی را به صورت الکترونیک انجام می‌دهند. چرخی در بین سایت‌ها زدم و توضیح و بررسی این خدمات را در سایت آکاس مدیا مفید دیدم و برایتان منتشر کردم. امیدوارم سوال‌هایتان بی‌جواب نماند.


چند سالی هست که دیگر پستچی‌ها کار رساندن نامه‌ها را انجام نمی‌دهند. در واقع با پیشرفت تکنولوژی و استفاده از فضای مجازی کارها هم راحت‌تر شده و هم اندکی گیج‌کننده‌تر. مخصوصا برای آن‌ها که عادت داشتند برای همه کارهایشان به صورت حضوری به مراکز مورد نیاز مراجعه کنند٬ حالا باید روندی مجازی را از طریق عضویت در سایت‌های سازمان‌های مربوطه طی کنند تا به نتیجه دلخواهشان برسند.

یکی از جاهایی که چند سالی است خود را با فضای نت و مجاز تطبیق داده و از این طریق از بسیاری از مراجعات بیهوده کاسته‌٬ دستگاه قضایی است. در چند سال اخیر با راه‌اندازی دفتر الکترونیک خدمات قضایی بسیاری از کارها از طریق عضویت در سایت ثنا و مراجعه به این دفاتر قابل حل و فصل است و در بسیاری از موارد اصلا نیازی به حضور در دادگاه‌ها نیست.

سامانه ثنا چیست؟

سامانه ثنا در سال ۱۳۷۵ و با استناد به ماده ۷۵ قانون آیین دادرسی کیفری راه‌اندازی شد. هدف از راه‌اندازی آن هم بیشتر کاهش حجم مراجعات روزانه به شعب مختلف دادگستری به منظور ثبت شکایت٬ پیگیری و ارائه دادخواست‌ها، پیگیری و ارائه اظهارنامه‌ها، محاسبه هزینه دادرسی و … بود. با راه‌اندازی این سامانه بود که عادت قدیمی ایستادن در صف‌های طولانی برای ثبت درخواست و پیگیری شکایت و غیره برای مردم رنگ باخت. مردم از آن پس دیگر قادر هستند ابلاغیه‌ها و اظهارنامه‌ها و شکایاتشان را از طریق نصب برنامه ثنا روی تبلت یا تلفن همراه دریافت کنند.

در واقع نرم‌افزار ثنا این قابلیت را دارد که هر کسی با داشتن رمز و کد و نصب برنامه بتواند به امور قضایی چون مشاهده الکترونیکی اوراق قضایی، مشاهده ابلاغیه‌های رسمی دادگستری و … دسترسی داشته باشد.‌

شیوه ثبت‌نام در ثنا

نخستین چیزی که برای استفاده از خدمات الکترونیک قضایی و یا به عبارتی سامانه ثنا باید بدانید این است که ابتدا باید در این سامانه ثبت‌نام کنید. برای این کار باید اول اطلاعات شخصی خود را شامل نام و نام خانوادگی٬ شماره تماس، نشانی محل سکونت و … ثبت کنید.

برای ثبت اطلاعات شخصی باید با همراه داشتن کارت ملی، شناسنامه، نشانی و کدپستی محل سکونت به یک دفتر خدمات الکترونیک قضایی به صورت حضوری مراجعه کنید. بعد از ثبت اطلاعاتتان٬ متصدی به شما شناسه قضایی و رمز شخصی ارائه می‌دهد که در نگه‌داری آن باید دقت کنید. بهتر است اطلاعات را در جایی مطمین یادداشت کنید. بعد از انجام مراحل فوق، پرونده تشکیل شده و ثبت‌نام انجام شده است. با این حساب شما می‌توانید با رمز شخصی‌تان وارد سامانه ثنا شوید و اموری که از طریق سایت امکان انجام آن فراهم شده است را انجام دهید. با این حال جایی برای بازیابی رمز عبور در سامانه در نظر گرفته شده که در صورتی که رمز ورودتان را فراموش کردید بتوانید از آن‌جا اقدام به بازیابی آن کنید. این نشانی برای کسانی است که رمز عبورشان را فراموش کرده‌اند: اینجا

راهنمای مشاهده ابلاغیه‌ها

یکی از مهم‌ترین امکاناتی که سایت ثنا در اختیارتان قرار می‌دهد، امکان مشاهده و دریافت ابلاغیه‌های دادگاه است. راهکار این است که بعد از تکمیل مراحل ثبت نام در سامانه ثنا، نخست بر روی لینک زیر کلیک کرده و وارد سامانه شوید: اینجا

مرحله بعدی این است که شماره ملی و رمز شخصی‌تان را وارد کنید٬ در این مرحله برای شما یک کد فعال‌سازی ارسال می‌شود که باید آن را از پیامک دریافتی مشاهده و وارد کنید. در نظر داشته باشید همان‌طور که در قسمت استفاده از نرم‌افزار بیان شد، این رمز ۲۴ ساعت اعتبار دارد و در قسمت ابلاغیه‌های جدید، می‌توانید فهرست ابلاغیه‌های قضایی خود را مشاهده کنید.

پیگیری شکایت اینترنتی

این را مد نظر داشته باشید که به هر طریق ممکن باید بتوانید از شکایتی که کرده‌اید و از آخرین وضعیت آن مطلع باشید. آن دسته از افرادی که قصد پیگیری شکایت خود را به صورت اینترنتی دارند، باید ابتدا وارد سایت عدل ایران شوند و در قسمت دسترسی سریع، روی گزینه “ارائه و پیگیری دادخواست و شکواییه” کلیک کرده و اطلاعات مربوط به شماره رهگیری، شماره ملی و شماره همراه خود را وارد کرده و نتیجه را مشاهده کنند. امکان چاپ شکواییه هم برای کسانی که تمایل به چاپ آن دارند٬ وجود دارد. ممکن است کسانی هم باشند که با نحوه ثبت شکایت کیفری آشنایی کافی نداشته باشند. برای این دسته از افراد هم مطلبی هست که می‌توانند با کمک آن شکایت خود را ثبت کنند.

نحوه استفاده از نرم افزار تلفن همراه ثنا

افرادی که دارای تلفن‌های همراه اندروید هستند می‌توانند برای دانلود اپلیکیشن ثنا روی این لینک کلیک کنند.
‌ پس از باز شدن صفحه در قسمت مشخصی از وب‌سایت گزینه‌ای با عنوان «دانلود نرم‌افزار ابلاغ الکترونیک قضایی برای اندروید» وجود دارد که می‌توانید آخرین نسخه نرم‌افزار را از اینجا دانلود و روی دستگاه اندروید نصب کنید. بعد از این کار قادر خواهید بود وارد برنامه شوید، مانند ثبت‌نام در وب‌سایت، در این جا هم باید نوع شخص را مشخص کرده و تعیین کنید که می‌خواهید ثبت‌نام را برای شخص حقوقی انجام دهید یا حقیقی. افراد حقیقی بعد از انتخاب نوع شخص، باید شماره ملی و رمز عبور را وارد کنند. اگر هم برای نخستین بار است که از این نرم‌افزار استفاده می‌کنید و هنوز ثبت‌نام نکرده‌اید، گزینه “تاکنون ثبت‌نام نکرده‌ام” را انتخاب کرده٬ وارد صفحه ثبت‌نام شده و مراحل آن را طی کنید.

بد نیست بدانیم

بد نیست بدانیم برای استفاده از سامانه ثنا نکات ریزی وجود دارد. از جمله اینکه باید یک ایمیل شخصی داشته باشید. افرادی که ایمیل ندارند لازم است با مراجعه به دفتر خدمات قضایی الکترونیک یک نشانی ایمیل دریافت کنند. مورد بعدی این است که توجه داشته باشید هرگونه تغییرات در اطلاعات ثبت شده قبلی باید فورا و در اسرع وقت در سامانه اعمال شود، زیرا مطابق ماده ۷۹ قانون آیین دادرسی٬ اطلاعات قبلی معیار ابلاغ و اقدامات قضایی است. نکته دیگر این است که چون همه چیز در این سیستم به صورت مجازی و الکترونیکی انجام می‌شود٬ پس وصول الکترونیکی اوراق قضایی به حساب کاربری مخاطب در سامانه ابلاغ ثنا، حکم ابلاغ را دارد و به محض اینکه کاربر از طریق حساب کاربری وارد سامانه شود٬ مشاهده اوراق قضایی به منزله رسید و تحویل به او است. با این شرایط کسانی که از صدور ابلاغیه اظهار بی‌اطلاعی کنند، باید ثابت کنند که نقصی در سامانه مخابراتی یا رایانه‌ای وجود داشته و یا امکان دسترسی به ابلاغیه برای آنان وجود نداشته است.

نشانی و شماره تماس تعدادی از دفاتر خدمات قضایی تهران:

کد دفاتر خدمات قضایی

شماره تلفن دفاتر خدمات الکترونیکی قضایی تهران و نشانی آن‌ها
دفتر ویژه تهراناستان تهران- شهرستان تهران– خیابان انقلاب – بین چهارراه ولیعصر و پل حافظ – بن بست سعید – تلفن: ۶۳۹۷۲۰۳۳
۹۲۳۰۱۰۰۱استان تهران – شهرستان تهران – خیابان کارگرجنوبی – بین خیابان جمهوری و آذربایجان – پلاک ۸۳۰ – تلفن ۶۶۹۱۴۹۲۱-۶۶۹۱۴۹۲۲
۹۲۳۰۱۰۰۲استان تهران – شهرستان تهران – فلکه دوم صادقیه – بلوار آیت الله کاشانی (غرب به شرق اتوبان حکیم) – بلوار اباذر- نبش خیابان شهید شالی – پایین تر از دادسرای ناحیه ۵ – پلاک ۹ – طبقه دوم – واحد ۳ – تلفن ۴۴۰۴۹۷۲۴-۴۴۰۵۹۰۹۸
۹۲۳۰۱۰۰۳استان تهران – شهرستان تهران – خیابان آیت الله کاشانی – روبروی پمپ بنزین – ساختمان گلزار – طبقه دوم – واحد ۵ – تلفن ۴۴۰۵۱۱۳۷
۹۲۳۰۱۰۰۴استان تهران – شهرستان تهران – خیابان آزادی – ایستگاه مترو شادمان – تقاطع بهبودی و آزادی – ابتدای خیابان بهبودی – پلاک ۲ – طبقه دوم – واحد غربی– تلفن ۶۶۱۵۷۲۸۲-۶۶۱۵۷۱۱۰
۹۳۳۰۱۰۰۷استان تهران – شهرستان تهران – خیابان آیت ا… کاشانی – خیابان جنت آباد جنوبی – نبش کوچه چهارم – پلاک ۵۱ – طبقه دوم – واحد ۲ – تلفن ۴۴۴۹۴۱۱۲-۴۴۸۹۰۳۴۸

 

۹۲۳۰۱۰۰۸استان تهران – شهرستان تهران – یاخچی آباد – خیابان بهمنیار (نرسیده به بیمارستان مفرح) – پلاک ۳۱۱ – طبقه همکف – تلفن ۵۵۳۱۵۸۷۳_۵۵۳۱۵۸۶۵

 

۹۲۳۰۱۰۱۰استان تهران – شهرستان تهران- فلکه دوم تهرانپارس – خیابان فرجام – ضلع شمال غرب تقاطع شهید باقری – پلاک ۱۴۳ – طبقه دوم – واحد سمت راست – تلفن ۷۷۸۸۲۶۴۶

 

۹۳۳۰۱۰۱۱استان تهران – شهرستان تهران – خیابان ۴۵ متری زرند – میدان بوتان – روبروی درمانگاه مشیری – پلاک ۸۱ – طبقه سوم – واحد ۱۰ – تلفن ۶۶۶۰۸۲۵۵-۶۶۶۹۸۷۷۹
۹۳۳۰۱۰۱۲استان تهران – شهرستان تهران – میدان ونک – بین گاندی شمالی و جهان کودک – ساختمان ونک – پلاک ۵۹ – طبقه همکف – واحد ۱ – تلفن ۸۸۲۰۵۹۰۲-۸۸۲۰۵۹۰۱
۹۳۳۰۱۰۱۳استان تهران – شهرستان تهران – شهرک غرب – بلوار فرحزادی – خیابان طاهرخانی – پلاک ۲۸ – طبقه اول – تلفن ۲۲۰۹۵۷۲۰-۲۲۰۷۸۸۵۴
۹۳۳۰۱۰۱۴استان تهران – شهرستان تهران – خیابان کارگر جنوبی – بین خیابان آذربایجان و خیابان پاستور – نبش کوچه سرو – پلاک ۷۳۸ – طبقه دوم – تلفن ۶۶۴۳۹۵۲۲-۶۶۵۶۱۳۵۹
۹۳۳۰۱۰۱۵استان تهران – شهرستان تهران – سعادت آباد- میدان کاج – سرو شرقی- ساختمان بانک ایران زمین- طبقه ۳ – تلفن۲۲۰۶۸۷۶۴
۹۳۳۰۱۰۱۶استان تهران – شهرستان تهران – اشرفی اصفهانی – نرسیده به پونک – کوچه گلزار سوم – پلاک ۱ – واحد یک – طبقه همکف – تلفن ۴۴۴۹۹۹۲۵-۴۴۴۹۹۹۳۵-۴۴۴۹۹۹۶۵
۹۳۳۰۱۰۱۷استان تهران – شهرستان تهران – میدان فردوسی- خیابان قرنی- خیابان سمیه غربی– بعد از مجتمع شهید بهشتی- نرسیده به خیابان استاد نجات اللهی(ویلا)- پلاک ۲۱۷- واحد یک- تلفن ۸۸۹۱۶۲۹۰
۹۳۳۰۱۰۱۸استان تهران – شهرستان تهران – نارمک – خیابان فرجام شرقی – چهار راه ولیعصر – پلاک ۵۳۸ – واحد۲ – تلفن ۷۷۴۵۷۱۹۲-۷۷۲۷۸۷۱۳
۹۳۳۰۱۰۱۹استان تهران – شهرستان تهران – خیابان شهید بهشتی – نرسیده به قائم مقام و سرافراز – پلاک ۳۹۶ – واحد ۱ – تلفن ۸۸۷۳۱۲۸۹-۸۸۵۰۶۰۰۰
۹۳۳۰۱۰۲۰استان تهران – شهرستان تهران – تهرانپارس- بـزرگراه شهید باقری(شمال به جنوب)- نبش ۱۹۸ غربی – پلاک ۱۳۶- طبـقه اول-تلفن ۷۷۷۰۵۵۸۳
۹۳۳۰۱۰۲۱استان تهران – شهرستان تهران – پل سید خندان – تقاطع خواجه عبدالله انصاری و تبوذر غفاری – پلاک ۵۰ – تلفن ۲۲۸۵۱۰۴۰-۲۲۸۴۹۹۹۸
۹۳۳۰۱۰۲۳استان تهران – شهرستان تهران – شهرک غرب – بلوار فرحزادی – بعد از پل نیایش – گلستان دوم – پلاک ۹۶ – ساختمان بانک تجارت – طبقه چهارم – واحد ۱۱ – تلفن ۲۲۱۴۳۵۴۹
۹۳۳۰۱۰۲۴استان تهران – شهرستان تهران – بلوار فردوس شرق – بین خیابان سلیمی جهرمی و گلستان – جنب مخابرات – پلاک ۱۹۲ – طبقه اول تلفن: ۴۴۰۰۵۰۸۱ – ۴۴۰۰۵۰۸۲
۹۳۳۰۱۰۲۵استان تهران – شهرستان تهران- شمیران – چیذر – ابتدای خیابان برادران سلیمانی شرقی(حکمت) – نرسیده به کوچه فریبا – بعد از بانک ملت – ساختمان پارس – پلاک ۱۴ – طبقه اول – واحد ۷ – تلفن ۸-۲۲۲۴۱۵۳۵
۹۳۳۰۱۰۲۶استان تهران – شهرستان تهران – شهر زیبا – میدان الغدیر – شهرک شهدا – نبش بن بست اول – طبقه اول – شماره تلفن : ۰۲۱۴۴۳۶۲۲۸۰
۹۳۳۰۱۰۲۷استان تهران – شهرستان تهران – نازی آباد – یاخچی آباد – خیابان بهمنیار – خیابان آموزگار – پلاک ۸۱ – تلفن ۵۵۵۳۱۶۳۷
۹۳۳۰۱۰۲۸استان تهران – شهرستان تهران – خیابان دماوند- بین ایستگاه فرودگاه و فتحنائی– مقابل خیابان غفاری نسب – پلاک ۱۲۱۵ – واحد ۲- تلفن ۷۷۵۶۷۹۵۸ – ۷۷۵۶۷۸۸۹
۹۳۳۰۱۰۲۹استان تهران – شهرستان تهران – خیابان سهروردی شمالی – خیابان خرمشهر – پلاک ۶۸ – تلفن ۸۸۵۲۵۶۰۸
۹۳۳۰۱۰۳۰استان تهران – شهرستان تهران – میدان فردوسی- خیابان شهید سپهبد قرنی- خیابان سمیه غربی- رو بروی مجتمع بهشتی- پلاک ۲۲۶ – طبقه همکف تلفن :۸۸۹۴۹۲۷۳-۸۸۹۱۴۶۴۸
۹۳۳۰۱۰۳۱استان تهران – شهرستان تهران – یوسف آباد – بین خیابان ۹ و خیابان ۱۱ – پلاک ۵۱ – طبقه اول شرقی تلفن: ۸۸۴۸۲۵۶۴-۸۸۴۸۲۵۱۰
۹۳۳۰۱۰۳۲استان تهران – شهرستان تهران – اتوبان تهران / کرج – پیکان شهر – آزادشهر- جنب مسجد خاتم الانبیاء – پلاک ۱۳۳ – تلفن ۴۴۱۹۰۴۴۸
۹۳۳۰۱۰۳۳استان تهران – شهرستان تهران – خیابان پیروزی – خیابان نبرد شمالی – نبش نبی اکرم – ابتدای ائمه اطهار – طبقه فوقانی داروخانه ابیانه – پلاک ۳۳۵ – تلفن ۳۳۰۷۹۹۳۱-۳۳۰۷۹۹۳۴-۳۳۰۷۹۹۴۵
۹۳۳۰۱۰۳۴استان تهران – شهرستان تهران – خیابان ولیعصر – مقابل پارک ساعی – نبش کوچه تختی – پلاک ۲۳۶۲ – طبقه دوم – تلفن ۸۸۷۹۷۹۰۵-۸۸۶۷۸۰۲۶
۹۳۳۰۱۰۳۵استان تهران – شهرستان تهران – خیابان ولیعصر- بالاتر از پارک وی- خیابان شهید سرلشکر فلاحی- خیابان مقدس اردبیلی -بعد از تقاطع پسیان- پلاک ۵۰ -ساختمان بانک آینده -طبقه ۲ -واحد ۷- تلفن : ۲۲۶۵۰۲۳۲
۹۳۳۰۱۰۳۶استان تهران – شهرستان تهران – خیابان یافت آباد- بلوار معلم -نبش خیابان عباسی– مجتمع پارسا- طبقه ۳- واحد۱۷- تلفن ۶۶۶۸۲۳۲۵-۶۶۶۴۸۲۴۳
۹۳۳۰۱۰۳۹استان تهران – شهرستان تهران – بلوار المپیک – خیابان ۲۷ – پلاک ۱۸ – تلفن ۴۴۱۳۶۰۳۰
۹۳۳۰۱۰۴۰استان تهران – شهرستان تهران – شهرک غرب – میدان صنعت – بلوار پاک نژاد – چهارراه دریا – ضلع جنوب غربی چهارراه – پلاک ۱۹۰ – طبقه دوم – تلفن ۸۸۵۸۰۴۵۰-۸۸۵۸۰۵۰۳

راهنمای خرید و رهن و اجاره آپارتمان ۸۰ متری در ۵ نقطه تهران

با این همه نوسنات قیمت در ایران برای خرید خانه حتما دچار سختی‌های زیادی می‌شویم. اینکه در کدام منطقه و با چه قیمتی می‌توانیم خانهٔ اجاره کنیم میتوانددغدغهٔ باشد. مطلبی که آکاس مدیا منتظر کرده درمورد راهنمای  در تهران شاید راهگشا باشد. 

یک آپارتمان ۸۰ متری شاید دیگر از ایده‌آل هم برای خانواده‌ها کمی بیشتر باشد. مخصوصا اگر این آپارتمان دو خوابه باشد و امکاناتش در حد و اندازه یه بنای ۴ یا ۵ سال ساخت باشد. امروزه با وجود قیمت مسکن در نقاط مختلف تهران خرید یا اجاره یک آپارتمان ۸۰ متری چندان برای هر خانوار ایرانی کار راحتی نیست. پس بهتر است با یک برنامه‌ریزی و اطلاع ار قیمت‌ها به سراغ انتخاب مورد مناسب بروید.

خرید و اجاره آپارتمان ۸۰ متری در منطقه ولنجک

ولنجک یکی از مناطق شمال تهران است که در کوهپایه‌های قله توچال قرار دارد و در محدوده منطقه یک شهرداری تهران است. اگر می‌خواهید در این نقطه ساکن شوید حتما می‌دانید که  زمستان‌های این محدوده معمولا سخت‌تر از جاهای دیگر است.

با این حال دارای امکانات حمل‌ونقل خوبی نسبت به سایر محلات است. در این شرایط قیمت رهن و اجاره یک واحد ۸۵ متری داراى پارکینگ، انبارى و آسانسور به این قرار است: ودیعه ۴۷۰ میلیون تومان و اجاره سه میلیون تومان. برای خرید چنین واحدی هم باید متری ۶۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان بودجه در نظر بگیرید. در واقع برای خرید آپارتمانی با متراژ ۸۰ متر در این محدوده حداقل باید ۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان داشته باشید.

آپارتمان ۸۰ متری در منطقه شیان

محله شیان که در منطقه ۴ تهران واقع شده در شمال پارک جنگلی لویزان و جنوب مجتمع مسکونی و نظامی آجا واقع شده‌ است. در واقع محله لویزان درگذشته دهکده‌ای در شمیران بوده است و در مجاورت این محله، شیان قرار دارد که امروزه لویزان و شیان یک محله محسوب می‌شوند. موقعیت جغرافیایی این محله از شمال به بزرگراه شهید بابایی، از جنوب به خیابان طجرلو، از شرق به خیابان هنگام و از غرب به خیابان امام علی ختم می‌شود. بد نیست بدانید که اگر در این محدوده ساکن شوید با «باغ پرندگان» دیگر فاصله زیادی نخواهید داشت. باغ پرندگان بخشی از پارک جنگلی لویزان است که بیش از ۲۵۰ گونه پرنده آسیایی و آفریقایی در آن زندگی می‌کنند و برای بازدید از آنجا نیازی نیست در ترافیک بمانید یا راه زیادی طی کنید.

برای اجاره آپارتمانی در این محدوده باید ودیعه ۱۵۰ میلیونی و اجاره ۳ میلیون تومانی و برای خرید هم برای هر متر باید ۳۱ میلیون تومان بپردازید. به عبارتی خرید یک واحد ۸۰ متری برایتان حدود دو میلیارد و ۸۴۰ میلیون تومان تمام می‌شود.

آپارتمان ۸۰ متری در منطقه قلهک

در کتب قدیم آمده است: «در کنار جاده قدیم شمیران (شریعتی کنونی) که بسیار باریک بود، محله قلهک کنونی وجود داشت که سکنه بسیار کمی داشت و قلعه کوچکی آنجا بود. بر این اساس به محله این قلعه کوچک، قلههک می‌گفتند که با مرور زمان به قلهک تبدیل شد». قلهک یک منطقه قدیمی است که از گذشته‌های دور دارای چندین رشته قنات بوده که برخی از آن‌ها هنوز جاری هستند. این منطقه از شرق به محله دروس، از غرب به رودخانه قلهک، از شمال به  باغ سفارت بریتانیا و از جنوب با خیابان پورمشکانی و خیابان ظفر هم مرز است. برای رهن در این منطقه باید در حدود ۱۵۰ میلیون تومان و برای اجاره چیزی بین ۶ تا ۷ میلیون تومان در نظر بگیرید. خرید آپارتمان ۸۰ متری در منطقه قلهک با متری ۵۰ میلیون تومان در حدود ۴ میلیارد تومان برایتان آب می‌خورد.

در این زمینه بیشتر بخوانید:

مظنه آپارتمان ۷۰ متری در ۵ نقطه تهرانآپارتمان نقلی در تهران چند؟

آپارتمان ۸۰ متری در منطقه ستارخان

محله ستارخان از محلات محبوب و سرزنده‌ تهران است که به علت دسترسی مناسبش به مرکز و غرب تهران همواره مورد توجه قرار گرفته است. این محله یکی از محله‌های قدیمی تهران به شمار می‌رود که ترکیبی از خانه‌های نوساز و قدیمی در آن به چشم می‌خورد. از خیابان‌های محله ستارخان می‌توان به خیابان دریان‌نو، خیابان بهبودی، خیابان نصرت، خیابان حبیب‌الله و خیابان شادمهر، شادمان و… اشاره کرد. برای رهن و اجاره یک واحد ۸۰ متری در ستارخان باید کمی دستتان پر باشد؛ برای رهن باید حدود ۱۵۰ میلیون و برای اجاره چیزی حدود ۴ تا ۵ میلیون باید هزینه کنید. برای خرید این آپارتمان هم باید متری ۳۵ میلیون تومان بودجه در نظر بگیرید. با این حساب یک آپارتمان ۸۰ متری چیزی در حدود دو میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان برای شما خرج برمی‌دارد.

آپارتمان ۸۰ متری در منطقه نازی‌آباد

نازی‌آباد از محله‌های جنوب شهر تهران است. شاید کسی فکرش را هم نکند که در گذشته در این محل از تهران، دهی به اسم نازآباد واقع بوده‌ است. گفته می‌شود این محله را ناصرالدین شاه برای یکی از سوگلی‌هایش به اسم نازخاتون خریداری کرده بود. ناصرالدین‌شاه برای نازخاتون در این محل قصری ساخت که بعدها تبدیل به پارک شد. با اضافه شدن این محله به جنوب تهران در ۱۳۳۴، نام محلهٔ نازخاتون تبدیل به «نازآباد» و سپس تبدیل به «نازی‌آباد» شد. حالا اگر قصدتان اقامت در این منطقه است برای رهن ۱۶۰میلیون تومان و برای اجاره ۳ میلیون تومان باید بپردازید. خرید آپارتمان ۸۰ متری نوساز در این محدوده با متری ۴۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان چیزی در حدود سه میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان تمام می‌شود.

ساخت داروی کرونا به کجا رسیده است؟

زندگی هممون تحت تاثیر کرونا قرار گرفته و بی‌صبرانه همه منتظریم تا واکسن این بیماری دامن‌گیر پیدا بشه. گوش بزنگیم در بین این  همه اخبار جعلی و واقعی سردربیاریم که دقیقا چه اتفاقی می‌افتد و آیا این بیماری قابل علاج هست یانه؟ سایت آکاس مدیا در مورد روند ساختن واکسن کرونا مقاله‌ای منتشر کرده که به نظرمون به دردتون میخوره.


هر روز اخباری مبنی بر رسیدن به داروی کرونا منتشر می‌شود اما هیچ یک گویی سهم کاملی از واقعیت ندارند و بیشتر در مراحل تولید به سر می‌برند و آزمون نهایی خود را پشت سر نگذاشته‌اند. داروی کرونا، گنجی که امروز جامعه جهانی به دنبال کشف آن است، در چه مرحله‌ای قرار دارد؟

برنامه COVAX در ارزیابی ۹ واکسن بالقوه

سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده است که تعاونی کواکس که ۱۷۲ کشور به عنوان شریک در آن مشارکت دارند، در حال ارزیابی است. کواکس تلاش می‌کند کشورهای عضو را برای دسترسی عادلانه در سطح جهانی به هرگونه واکسن کوید ۱۹ تضمین کند.

اکنون ۱۷۲ کشور مشغول بحث و گفتگو برای مشارکت در برنامه کواکس هستند. این ابتکار جهانی با هدف همکاری با تولیدکنندگان واکسن برای دسترسی عادلانه به واکسن‌های ایمن و موثر، اکنون بزرگ‌ترین اقدام است. در این برنامه ۹ واکسن کانادایی و ۹ مورد دیگر تحت ارزیابی و بررسی قرار دارند. بنابراین رسیدن به داروی قطعی کرونا هنوز هم منوط به مطالعات و آزمایش‌های آینده است.

واکسن چینی کرونا ویروس

چندی پیش اما مقام ارشد بهداشت کشور چین در تلویزیون دولتی فاش کرد که از ۲۲ ژوئیه واکسنی را کشف کرده است که تا پیش از این برای استفاده اضطراری توسط مردم استفاده می‌شود. چنین ادعایی از طریق سازمان بهداشت جهانی تأیید نشده است اما در رسانه‌ها بازتاب زیادی داشته است. این واکسن هنوز در دست تهیه است که توسط شرکت دولتی سینوفارم ساخته شده است. در حال حاضر آزمایش‌های ۳ مرحله‌ای این واکسن در امارات متحده عربی انجام می‌شود.

تلاش برای کشف ویروس کرونا ادامه دارد

محققان در سراسر دنیا در تلاش هستند که واکسنی علیه کووید ۱۹ تهیه کنند و بیش از ۱۷۰ واکسن کانادایی در حال حاضر توسط سازمان بهداشت جهانی بررسی می‌شوند. واکسن‌ها به طور معمول به مدت زمان زیادی برای آزمایش تولید نیاز دارد اما دانشمندان ابراز امیدواری کرده‌اند که طی ۱۲ الی ۱۸ ماه واکسن کرونا ویروس را ایجاد کنند.

واکسن‌ها از ویروس یا بخشی از ویروس تقلید می‌کنند و با تحریک سیستم ایمنی بدن، وارد فاز تولید آنتی‌بادی می‌شوند. تمام شرکت‌های تحقیقاتی و موسسات معتبر که در این زمینه در حال حاضر فعال هستند، باید استاندارهای ایمنی بالاتری را نسبت به داروها رعایت کنند زیرا به میلیون‌ها انسان سالم داده می‌شوند.

بنابراین کشف واکسن کرونا به صورت کامل محقق نشده است و در برنامه سازمان بهداشت جهانی و موسسه اعتباری کواکس در حال پیگیری است تا با تأمین منابع اعتباری امکان استفاده کشورهای کم‌تر با بضاعت نیز فراهم شود. امیدها برای کشف داروی کرونا هنوز به مرحله اتمام نرسیده است و جهان رسانه‌ها را رصد می‌کند تا روزی که خبری موثق از تأیید نهایی دارویی مطرح شود.

منابع: WHO، theguardian

قدم نو رسیده چند؟‌

با وخیم‌تر شدن اوضاع اقتصادی زندگی خیلی از خانواده‌ها دچار مشکل شده  خیلی از تازه عروس و دومادها درگیر این هستن که با این شرایط چطور می ‌تونند بچه‌دار بشن؟ یا اینکه برای بچه دارشدن چقدر هزینه می‌تونن پیش‌بینی کنن. این مقاله رو از سایت آکاس مدیا پیدا کردم که به نظرم به موضوعات خوبی پرداخته. باشد که نی‌نی دار بشین همه.

بعد از تهیه جهیزیه در هر خانواده ایرانی، مهمترین چیز تهیه یک سیسمونی کامل است. از همان روزهای ابتدایی بارداری دغدغه‌ها برای تهیه سیسمونی نوزاد آغاز می‌شود. مخصوصا که در سال‌های اخیر دیگر تهیه سیسمونی تنها به خریدن ملزومات و ضروریات ختم نمی‌شود و خانواده‌ها مثل خیلی چیزهای دیگر خود را درگیر تجملات در این موضوع هم کرده‌اند.

نخستین قدم در تهیه سیسمونی پاسخ دادن به سوالاتی است که می‌تواند بسیاری از ابهامات را برطرف کند. برای مثال اولین سوال این است که خانه برای خودتان است یا مستأجرید؟ پاسخ به این سوال از این جهت اهمیت دارد که اگر خانه برای خودتان نیست وسایلی خریداری نکنید که بعد از جابجایی ندانید با آنها چکار کنید. جواب سوالاتی مثل این‌که کودک در چه فصلی متولد می‌شود و جنسیت کودک چیست و در نهایت توان مالی شما برای تهیه سیسمونی چقدر است، هم می‌تواند در تعیین میزان هزینه به شما کمک زیادی بکند. ما در اینجا می‌خواهیم برآوردی از هزینه‌های تهیه یک سیسمونی متوسط به شما ارائه کنیم.

سرویس خواب نوزادی

برای تهیه سرویس خواب نوزاد که شامل تخت و گهواره و کمد است می‌توانید هم به مراکزی که این سرویس‌ها را عرضه می‌کنند، مراجعه کنید و هم اینکه اگر امکان خرید حضوری نداشتید، می‌توانید از سایت‌های مخصوص این سرویس را سفارش دهید. قیمت‌ها هم در این خرید متغیر است. اما برای خرید سرویس خواب نوزادی باید حداقل مبلغی در حدود ۳ تا ۵ میلیون تومان در نظر بگیرید. برندهایی هم در بازار هستند که سرویس خواب نوزادی را با قیمت‌های بالای ۵ میلیون تومان عرضه می‌کنند و خوب این دیگر به انتخاب شما و میزان پولی که برای این کار کنار گذاشته‌اید بستگی دارد.

پوشاک و لباس نوزادی

خرید کردن برای نوزادان، یکی از کارهای جذاب دنیاست که می‌تواند به میزان زیادی آدم را سر ذوق بیاورد. تنها وقتی که به طور جدی برای خرید لباس نوزادی مهیا می‌شوید متوجه می‌شوید که چه تنوع و طرح‌های مختلفی در لباس بچه‌ها وجود دارد که گاه کاربرد لباس را از یاد آدم می‌برد. نکته مهمی که  اگر رعایت نشود هم باعث می‌شود لباس بدون استفاده بماند و هم هزینه هنگفتی بر روی دوشتان بماند. لباس‌های نوزادی معمولا چند تکه هستند. شما می‌توانید ست ۲۰ تکه لباس نوزادی را با قیمتی در حدود ۷۵ هزار تومان بخرید. مسلم است که برای خرید لباس‌های مجلسی‌تر باید هزینه بیشتری متقبل شوید. اما این را هم بدانید که در هر ماه بهتر است سه دست لباس و نه بیشتر برای کودک تهیه کنید که اگر قیمت هر دست لباس سه تکه را برای کودک میانگین ۵۰ هزار تومان در نظر بگیریم ۱۵۰ هزار تومان هم باید برای لباس‌های دم‌دستی کودک کنار بگذارید. برای خرید ست کلاه و دستکش و پاپوش نوزادی هم حداقل پولی که باید پرداخت کنید حدود ۲۵ هزار تومان است. ست ۵ تکه حوله نوزادی شامل حوله حمام، تن‌پوش، لیف و پیشبند حداقل برایتان ۱۶۰ هزار تومان تمام می‌شود. دستمال خشک‌کن کودک را هم در یک بسته ۴ تایی با قیمتی در حدود ۵۸ هزارتومان می‌توانید تهیه کنید.

تجهیزات حمل کودک

برای خرید تجهیزات حمل کودک شامل کالسکه، کریر، روروک و ساک وسایل کودک با مارک ایرانی دلیجان باید مبلغی بین ۶۴۰ هزارتومان تا ۸۵۰ هزارتومان هزینه کنید. البته این‌ها حداقل قیمت‌ها هستند و در صورتی که بخواهید از برندهای دیگر به خصوص برندهای خارجی خرید کنید بیش از این‌ها باید هزینه کنید. صندلی‌خودرو کودک هم وسیله‌ای کاربردی است که از‌سوی متخصصان برای افزایش امنیت کودک در خودرو پیشنهاد ‌شده‌ است. این پیشنهاد به‌قدری بااهمیت است ‌که بسیاری ‌از کشورها استفاده‌ از صندلی خودرو ‌را اجباری کرده‌اند. صندلی‌ خودرو دلیجان مدل Elite Plus با مبلغی در حدود ۴۴۰ هزار تومان عرضه می‌شود.

وسایل بهداشتی کودک

برای خرید لوازم بهداشتی کودک گزینه های متنوع زیادی پیش رو دارید. برای مثال پوشک کودک با برندهای مختلفی که در بازار هست، می‌تواند انتخاب‌های زیادی پیش‌رویتان قرار دهد. برای نمونه پوشک شماره یک نوزادی مولفیکس ۴۲ عددی به همراه دستمال مرطوب با قیمتی در حدود ۳۹ هزار تومان در دسترس شماست. شامپو بچه فیروز ۳۰۰ میلی لیتری از ۵۴۰۰ تا ۷۹۰۰ تومان است. روغن بدن اسپری فیروز حاوی عصاره اسطوخودوس ۲۰۰ میلی لیتر از ۱۲۹۰۰ تومان تا ۱۴۵۰۰ تومان عرضه می شود. کرم محافظ پای بچه آردن از ۱۷۷۰۰ تومان تا ۲۴۰۰۰ تومان به فروش می رسد. به این فهرست دماسنج، ناخن‌گیر، دندان‌گیر و پودر بچه را هم اضافه کنید که اینها هم هزینه ای در حدود ۲۰۰هزار تومان برایتان تمام می‌شود.

وسایل تغذیه و مکمل غذایی کودک

یکی از اولین وسایل تغذیه‌ای کودک که اهمیت زیادی هم دارد، شیشه شیر کودک است. بطری شیرخوری کودک بی بی لند  (۲۴۰ میلی لیتر) از ۱۵۷۰۰ تومان تا ۱۹ هزار  تومان در بازار به فروش می‌رسد. این حداقل قیمت برای شیشه شیر نوزادی است. صندلی غذاخوری کودک هم انتخاب خوبی است که کم‌کم برایتان در ماه‌های بعدی کارایی پیدا می‌کند. صندلی غذاخوری کودک با برند ایرانی سپید ناز ۱۹۵هزار تومان عرضه می‌شود. همچنین ست غذاخوری کودک ۵ تیکه با جنس بامبو درجه یک که در برابر حرارت مقاوم است با قیمتی در حدود ۸۶ هزارتومان در بازار موجود است. شیر خشک هم از آن دست مکمل‌های غذایی است که باید با تجویز دکتر کودک تهیه شود. فقط همین قدر بدانید که شیر خشک آپتامیل اچ. آ ۲ نوتریشیا ۴۰۰ گرمی ۲۲هزار تومان است. سایر شیرخشک‌ها، سرلاک‌ها و مکمل‌های غذایی بسته به محتویات و شرکت تولیدکننده قیمت‌های مختلفی دارند.

با بررسی همه این موارد باید گفت اگر بخواهید ضروریات یک سیسمونی را برای کودک دلبندتان تهیه کنید و حداقل‌ها را در خریدتان در نظر بگیرید به طور میانگین هزینه‌ای در حدود ۵ تا ۶ میلیون تومان برای شما در برخواهد داشت.