سوال و جواب

جواب هر سوالی

سوال و جواب

جواب هر سوالی

راهنمای خرید و رهن و اجاره آپارتمان ۸۰ متری در ۵ نقطه تهران

با این همه نوسنات قیمت در ایران برای خرید خانه حتما دچار سختی‌های زیادی می‌شویم. اینکه در کدام منطقه و با چه قیمتی می‌توانیم خانهٔ اجاره کنیم میتوانددغدغهٔ باشد. مطلبی که آکاس مدیا منتظر کرده درمورد راهنمای  در تهران شاید راهگشا باشد. 

یک آپارتمان ۸۰ متری شاید دیگر از ایده‌آل هم برای خانواده‌ها کمی بیشتر باشد. مخصوصا اگر این آپارتمان دو خوابه باشد و امکاناتش در حد و اندازه یه بنای ۴ یا ۵ سال ساخت باشد. امروزه با وجود قیمت مسکن در نقاط مختلف تهران خرید یا اجاره یک آپارتمان ۸۰ متری چندان برای هر خانوار ایرانی کار راحتی نیست. پس بهتر است با یک برنامه‌ریزی و اطلاع ار قیمت‌ها به سراغ انتخاب مورد مناسب بروید.

خرید و اجاره آپارتمان ۸۰ متری در منطقه ولنجک

ولنجک یکی از مناطق شمال تهران است که در کوهپایه‌های قله توچال قرار دارد و در محدوده منطقه یک شهرداری تهران است. اگر می‌خواهید در این نقطه ساکن شوید حتما می‌دانید که  زمستان‌های این محدوده معمولا سخت‌تر از جاهای دیگر است.

با این حال دارای امکانات حمل‌ونقل خوبی نسبت به سایر محلات است. در این شرایط قیمت رهن و اجاره یک واحد ۸۵ متری داراى پارکینگ، انبارى و آسانسور به این قرار است: ودیعه ۴۷۰ میلیون تومان و اجاره سه میلیون تومان. برای خرید چنین واحدی هم باید متری ۶۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان بودجه در نظر بگیرید. در واقع برای خرید آپارتمانی با متراژ ۸۰ متر در این محدوده حداقل باید ۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان داشته باشید.

آپارتمان ۸۰ متری در منطقه شیان

محله شیان که در منطقه ۴ تهران واقع شده در شمال پارک جنگلی لویزان و جنوب مجتمع مسکونی و نظامی آجا واقع شده‌ است. در واقع محله لویزان درگذشته دهکده‌ای در شمیران بوده است و در مجاورت این محله، شیان قرار دارد که امروزه لویزان و شیان یک محله محسوب می‌شوند. موقعیت جغرافیایی این محله از شمال به بزرگراه شهید بابایی، از جنوب به خیابان طجرلو، از شرق به خیابان هنگام و از غرب به خیابان امام علی ختم می‌شود. بد نیست بدانید که اگر در این محدوده ساکن شوید با «باغ پرندگان» دیگر فاصله زیادی نخواهید داشت. باغ پرندگان بخشی از پارک جنگلی لویزان است که بیش از ۲۵۰ گونه پرنده آسیایی و آفریقایی در آن زندگی می‌کنند و برای بازدید از آنجا نیازی نیست در ترافیک بمانید یا راه زیادی طی کنید.

برای اجاره آپارتمانی در این محدوده باید ودیعه ۱۵۰ میلیونی و اجاره ۳ میلیون تومانی و برای خرید هم برای هر متر باید ۳۱ میلیون تومان بپردازید. به عبارتی خرید یک واحد ۸۰ متری برایتان حدود دو میلیارد و ۸۴۰ میلیون تومان تمام می‌شود.

آپارتمان ۸۰ متری در منطقه قلهک

در کتب قدیم آمده است: «در کنار جاده قدیم شمیران (شریعتی کنونی) که بسیار باریک بود، محله قلهک کنونی وجود داشت که سکنه بسیار کمی داشت و قلعه کوچکی آنجا بود. بر این اساس به محله این قلعه کوچک، قلههک می‌گفتند که با مرور زمان به قلهک تبدیل شد». قلهک یک منطقه قدیمی است که از گذشته‌های دور دارای چندین رشته قنات بوده که برخی از آن‌ها هنوز جاری هستند. این منطقه از شرق به محله دروس، از غرب به رودخانه قلهک، از شمال به  باغ سفارت بریتانیا و از جنوب با خیابان پورمشکانی و خیابان ظفر هم مرز است. برای رهن در این منطقه باید در حدود ۱۵۰ میلیون تومان و برای اجاره چیزی بین ۶ تا ۷ میلیون تومان در نظر بگیرید. خرید آپارتمان ۸۰ متری در منطقه قلهک با متری ۵۰ میلیون تومان در حدود ۴ میلیارد تومان برایتان آب می‌خورد.

در این زمینه بیشتر بخوانید:

مظنه آپارتمان ۷۰ متری در ۵ نقطه تهرانآپارتمان نقلی در تهران چند؟

آپارتمان ۸۰ متری در منطقه ستارخان

محله ستارخان از محلات محبوب و سرزنده‌ تهران است که به علت دسترسی مناسبش به مرکز و غرب تهران همواره مورد توجه قرار گرفته است. این محله یکی از محله‌های قدیمی تهران به شمار می‌رود که ترکیبی از خانه‌های نوساز و قدیمی در آن به چشم می‌خورد. از خیابان‌های محله ستارخان می‌توان به خیابان دریان‌نو، خیابان بهبودی، خیابان نصرت، خیابان حبیب‌الله و خیابان شادمهر، شادمان و… اشاره کرد. برای رهن و اجاره یک واحد ۸۰ متری در ستارخان باید کمی دستتان پر باشد؛ برای رهن باید حدود ۱۵۰ میلیون و برای اجاره چیزی حدود ۴ تا ۵ میلیون باید هزینه کنید. برای خرید این آپارتمان هم باید متری ۳۵ میلیون تومان بودجه در نظر بگیرید. با این حساب یک آپارتمان ۸۰ متری چیزی در حدود دو میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان برای شما خرج برمی‌دارد.

آپارتمان ۸۰ متری در منطقه نازی‌آباد

نازی‌آباد از محله‌های جنوب شهر تهران است. شاید کسی فکرش را هم نکند که در گذشته در این محل از تهران، دهی به اسم نازآباد واقع بوده‌ است. گفته می‌شود این محله را ناصرالدین شاه برای یکی از سوگلی‌هایش به اسم نازخاتون خریداری کرده بود. ناصرالدین‌شاه برای نازخاتون در این محل قصری ساخت که بعدها تبدیل به پارک شد. با اضافه شدن این محله به جنوب تهران در ۱۳۳۴، نام محلهٔ نازخاتون تبدیل به «نازآباد» و سپس تبدیل به «نازی‌آباد» شد. حالا اگر قصدتان اقامت در این منطقه است برای رهن ۱۶۰میلیون تومان و برای اجاره ۳ میلیون تومان باید بپردازید. خرید آپارتمان ۸۰ متری نوساز در این محدوده با متری ۴۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان چیزی در حدود سه میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان تمام می‌شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد