سوال و جواب

جواب هر سوالی

سوال و جواب

جواب هر سوالی

پروتکل‌های جهانی کرونا برای دانش‌آموزان چیست؟

مدارس باز شدند و با شیوع بیماری کرونا حتما خیلی از خانواده‌ها نگران سلامتی فرزندانشان هستند. سازمان جهانی بهداشت یکسری اسوصل را تحت عناوان پروتکل بهداشت جهانی در این دوران منتشر کرده است که سایت آکاس مدیا با لحنی خوب و روان آن را ترجمه کرده است. حتما در این دوران کرونا موثر برایتان خواهد بود. 

پروتکل‌های بهداشتی کرونا در مدارس

در شرایط قرمز که شیوع کرونا در وضعیت خطرناکی در کشورها قرار دارد، دانش‌آموزان،‌ معلمان و سایر کارکنان نباید به مدرسه بیایند. مدارس باید شستشوی منظم دست با آب و صابون، الکل و ضدعفونی‌کننده‌های کلردار برای تمیز کردن سطوح مدرسه را اعمال کنند. مدارس در شرایط شیوع کرونا باید مدیریت پسماند و آب را فراهم آورند و روش‌های تمیزکردن محیط را با جدیت دنبال کنند. مدارس همچنین باید فاصله اجتماعی را گسترش دهند. فاصله اجتماعی اصطلاحی است که در مورد اقدامات انجام شده برای کاهش سرعت شیوع بیماری کرونا، از جمله محدود کردن قرار گرفتن تعداد زیادی از افراد کنار هم است.

کووید ۱۹در مدارس و مراقبت از سلامت دانش‌آموزان

این گزارش بر اساس داده‌هایی مانند یونیسف و WHO نوشته شده است. بر اساس میزان شیوع کرونا در کشور جلسات حضوری در مدارس متفاوت خواهد بود. ایستگاه‌های شستشوی دست با آب و صابون و الکل‌پاش‌ها در هر کلاس در ورودی و خروجی آن قرار داده شود. حداقل یک بار در روز، ساختمان مدارس، کلاس‌ها، شیر آب و سرویس بهداشتی تمیز و ضدعفونی شود، مخصوصاً سطوحی که افراد زیادی آن را لمس می‌کنند، مانند: نرده‌ها، میزهای نهار، وسایل ورزشی، دستگیره در و پنجره‌ها، اسباب بازی‌ها، وسایل کمک آموزشی، یادگیری و … .

روش‌های فاصله‌گذاری اجتماعی در مدارس

  • جلوگیری از ازدحام در شروع و پایان روز مدرسه.
  • لغو مجامع، بازی‌های ورزشی و سایر رویدادهایی که شرایط شلوغی را ایجاد می‌کنند.
  • ایجاد فضایی که کودکان حداقل یک متر از یکدیگر فاصله داشته باشند.
  • آموزش جلوگیری از لمس غیرضروری اجسام و سطوح

روش‌هایی برای افراد مشکوک به کرونا

از قبل با مقامات محلی بهداشت و کارمندان بهداشت مدارس برنامه‌ریزی کنید و لیست‌های تماس اضطراری را به روز کنید. روشی برای جدا کردن دانش‌آموزان و کارمندان بیمار از افراد سالم داشته باشید. ممکن است دانش‌آموزان یا کارکنان، بسته به شرایط به یک مرکز یا به خانه اعزام شوند. این مراحل را قبل از هر چیزی با کارمندان، واولدین و دانش‌آموزان در میان بگذارید.

اشتراک اطلاعات را ارتقا دهید

دستورالعمل‌های مقامات ملی بهداشت و آموزش را دنبال کنید. اطلاعات در مورد وضعیت بیماری، از جمله اقدامات پیشگیری و کنترل در مدرسه را تقویت کنید. در صورت تشخیص بیماری کووید۱۹ والدین باید کودک را در خانه نگاه دارند.

حضور در مدرسه را کنترل کنید

برای ردیابی غیبت دانش‌آموزان و کارکنان و مقایسه آن‌ها با الگوهای معمول غیبت در مدرسه، سیستم‌های نظارت بر غیبت در مدرسه را پیاده کنید. در صورت افزایش غیبت دانشجویان و کارمندان به علت بیماری‌های تنفسی، حتما وضعیت را به مقامات بهداشتی محلی اطلاع دهید.

استراتژی‌های یادگیری موازی را جدی بگیرید

در صورت غیبت، استعلاجی یا تعطیلی موقت مدارس، از ادامه دسترسی به آموزش با کیفیت حمایت کنید. این کار می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

  • استفاده از استراتژی‌های یادگیزی آنلاین/الکترونیکی
  • مطالعه و تمرین در منزل
  • رادیو، پادکست یا تلویزیون که محتوای آموزشی پخش کند.
  • تعیین وظیفه معلمان برای پیگیری روزانه یا هفتگی دانش‌آموزان از راه دور
  • استراتژی‌های آموزش را به روز کرده و توسعه دهید.

نیازهای بهداشت روان و حمایت روانی را جدی بگیرید

کودکان را تشویق کنید تا در مورد نگرانی‌ها و سوالات خود صحبت کنند. آن‌ها نگرانی‌ها و پرسش‌های زیادی دارند که با روشی صادقانه و متناسب با سن خود باید پاسخ دریافت کنند. دانش‌آموزان را راهنمایی کنید. با کارمندان بهداشت مدارس و مددکاران اجتماعی برای شناسایی و حمایت از دانش‌آموزان و کارکنانی که علائم پریشانی دارند، همکاری کنید. با سیستم خدمات اجتماعی از جمعیت‌های آسیب‌پذیر حمایت کنید. نیازهای ویژه کودکان معلول را در نظر بگیرید. در نظر داشته باشید که افراد حاشیه‌نشین ممکن است بیشتر تحت تأثیر بیماری یا اثرات ثانویه آن باشند. بنابراین خدمات اجتماعی را به علاوه خدمات بهداشتی و به روز کردن امکانات آموزشی جدی بگیرید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد